مزایای برگزاری وبینار چیست ؟

۱) فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با گروه هدف:

به یک گروه مخاطب خاص دست یافته و با آنها تعامل کنید. به آنها فرصتی برای پرسیدن سوالاتشان را داده و یا سوالات خودتان را از شرکت کنندگان در وبینار بپرسید. به لطف تعاملی که حین یک وبینار شکل میگیرد، میتوانید به بینشی درباره گروه مخاطبین خودتان دست یابید. برخلاف وبینارهای با کیفیت پایین یا جلسات و رویدادهای حضوری که در آنها اغلب شرکت کنندگان صرفاً شنوندگان منفعلی هستند، شما میتوانید طی یک وبینار با کیفیت بالا، واقعاً مخاطبان خود را بشناسید.

۲) رساندن پیام به گروه مخاطبین، هم به صورت زنده و هم بعد از آن

یک وبینار فرصتی به شما میدهد که همچنان بعد از اتمام پخش، بتوانید به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. زیرا هر وبیناری را میتوان به صورت ضبط شده بعداً دوباره تماشا کرد. این ویژگی شما را قادر میسازد که نه تنها بُرد پیام خود، بلکه اثرگذاری آن را نیز افزایش دهید.

۳) تعامل با گروه مخاطبین

پیام خود را به مخاطبان رسانده و آن را تقویت کنید. با استفاده از وبینارها شما قادر به استفاده از نظرسنجی، گفتگو و درخواست برای انجام اعمال توسط شرکتکنندگان در وبینار و یا نمایش اسلایدهای پاورپوینت یا ویدیو به آنها هستید. هرچه وبینار شما تعاملی تر (اینتراکتیو) باشد، پیام شما نیز اثر بیشتری خواهد گذاشت.

۴) صرفه جویی در زمان و پول

سفرهای طولانی نیازمند صرف زمان و هزینه هستند؛

ولی یک وبینار نیاز به سفر را از میان برداشته و برای گروه هدف شما این امکان را فراهم آورده،

که ساده تر و ارزانتر به محتوای ارائه شده از طرف شما دسترسی یافته و با آن ارتباط برقرار کنند.

از طرفی برای خود شما به عنوان ارسال کننده پیام نیز مفید است.

زیرا هزینه برگزاری یک وبینار به مراتب کمتر از هزینه سازماندهی یک رویداد حضوری است؛

مثلاً کافی است فقط هزینه اجاره یک محل برای برگزاری جلسه یا رویداد را در نظر بگیرید.

معایب برگزاری وبینار:

از بین تمامی مزایایی که وبینار نسبت به سمینار های حضوری در اختیار ما قرار میدهد معایبی هم میتوان یافت،

از جمله به اینکه ارتباط و کیفیت برگزاری جلسات آنلاین وابسته به اینترنت میباشد.

به عبارت دیگر چنانچه در منطقه ای امکان دسترسی به اینترنت مناسب نباشد امکان حضور در جلسات آنلاین وبینار نیز از بین میرود.